top of page
Keresés
  • Helvetia Consulting Kft.

Mit csinál egy bérszámfejtő?

Frissítve: 2020. nov. 18.


Bérszámfejtési feladatok, mit csinál egy bérszámfejtő
Helvetia kft. bérszámfejtés, megbízhatóság, szakértelem

Sok szó esik arról, milyen fontos része egy cég életének a pontos és precíz bérszámfejtés és mennyire lényeges az, hogy minden megfelelő legyen egy-egy ellenőrzés során. Kevesen beszélnek azonban arról, hogy pontosan mégis mit csinál egy bérszámfejtő? Erre a kérdésre most megadjuk a választ ebben a bejegyzésben!


Ahhoz, hogy egy cég – legyen az egy kis-vagy középvállalkozás vagy egy nagyobb vállalat – gördülékenyen működjön, a vezetők nyugodtak lehessenek és az alkalmazottak is időben megkapják a bérüket, elengedhetetlen a körültekintő bérszámfejtés és a precízen elvégzett könyvelés. Hiszen csak így lehet minden forinttal pontosan elszámolni.


Mit csinál egy bérszámfejtő?


A bérszámfejtő munkája igen összetett, bár sokan gondolják úgy, hogy csak a kifizetési időszakokban hárul rá feladat. Pedig azon túl, hogy a hatályos jogszabályoknak megfelelően a munkát elvégző alkalmazottak számára a jogos bérünket eljuttatja, még számos dolga akad.


Ő tartja a kapcsolatot a különböző pénzintézetekkel, a munkavállalókat szakszerűen ellátja adózási és jogi információkkal ha szükség van rá, de ő számítja ki az adott dolgozó nettó jövedelmét is a hozzá kapcsolódó adókkal és járulékokkal is számolva. Emellett folyamatosan képzi magát és naprakész információkkal rendelkezik például a nyugdíjjárulék, a társadalombiztosítás és az egészségbiztosítási járulék területén is. Feladatkörébe tartozik emellett a szabadságokkal való elszámolás, az emelésekkel, bónuszokkal való kalkulálás is. Vagyis mindenképpen érdemes szakértő bérszámfejtő csapatot keresni e feladat ellátásához. Mindezek fényében, ha röviden kellene megfogalmazni, hogy mit csinál egy bérszámfejtő, azt mondhatjuk, minden olyan tevékenységek ellenőriz a cég életében, ahol pénzmozgásról van szó.


Miért fontos, hogy naprakész legyen a bérszámfejtő?


A bérszámfejtő feladata a pénzmozgások nyomonkövetése egy vállalkozás életében
Helvetia kft. bérszámfejtés, felkészült, naprakész

Mivel az aktuális szabályozás akár egyik napról a másikra is megváltozhat, nagyon fontos, hogy ezekkel tisztában legyen a bérszámfejtő és ennek megfelelően végezze el a munkáját. Így nem csúszik hiba a könyvelésbe, ráadásul egy-egy ellenőrzés során sem kell kétségbe esni, bátran meg lehet mutatni a precízen összerakott anyagokat. Így nem csak a mindennapok lesznek gördülékenyek a cég életében, de a vezetőség is mindig nyugodt lehet afelől, hogy a bérszámfejtés területén minden rendben van.


Nagyon fontos a bizalom!


A fentieket látva rendszerint minden vállalkozóban megfogalmazódik az, hogy bizony egyáltalán nem mindegy, hogy bizalmas adataikat kire bízza rá. Hiszen egy bérszámfejtő minden lényeges információt lát, ez elengedhetetlen a munkájához. Éppen ezért fontos olyan szakértő csapatot találni a feladatra, akik profik, az adatokat pedig garantáltan bizalmasan kezelik. Ha pont ilyen szakértőt keres Győrben, akkor most a legjobb helyen jár. A Helvetia Kft. számára ugyanis közel két évtized szakmai tapasztalattal már nem kérdés az, mit csinál egy bérszámfejtő!

159 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page