Függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyobb cégről van szó, a bérszámfejtés fontos része a mindennapi életnek. Az viszont, hogy ezt a feladatot kire bízzák, igen eltérő gyakorlatot mutat. Van, ahol a tulajdonos próbál megküzdeni ezzel a világgal, van, ahol külön alkalmazottat vesznek fel erre a feladatra. Pedig minden szempontból a legkifizetődőbb megoldás hosszú távon a bérszámfejtés kiszervezése. Megmutatjuk, miért!
Mi a feladata egy bérszámfejtőnek?
Először is nagyon lényeges tisztázni, mivel is foglalkozik egy bérszámfejtő. Bár a nem szakmabeliek közül kevesen tudják, nem csak a kifizetési időszakokban van feladata annak, aki ezzel a területtel foglalkozik. Ugyanis amellett, hogy az ő felelőssége a bérek megfelelő időben való eljuttatása az alkalmazottakhoz, ő tartja a kapcsolatot is a különböző pénzintézetekkel, sőt, a munkavállalókat is ellátja adózási és jogi információkkal, ha szükség van rá. Az ő feladata az adott dolgozó nettó jövedelmének, valamint a hozzá kapcsolódó adók és járulékok kalkulálása is, de ő számol a szabadságokkal is. Ráadásul ennél a szakmánál nagyon lényeges a folyamatos képzés, valamint az aktuális információk nyomon követése, hiszen például a nyugdíjjárulék, a társadalombiztosítás és az egészségbiztosítási járulék területén időről időre változnak a szabályok.
Miért éri meg a bérszámfejtés kiszervezése?
A bérszámfejtés tipikusan egy olyan munkaterület, ahol jellemzően csak akkor derül ki a hiba, amikor ellenőrzésre kerül a sor. Ez pedig ilyenkor már bírságot is vonhat maga után, vagyis kiemelten fontos a naprakészség és pontosság, amire például egy cégvezetőnek nincs kapacitása. Ugyanakkor a megy megfelelő szakember gond nélkül nyújtani tudja.
Egy szakmabeli alkalmazott foglalkoztatása jó megoldás lehet, ám anyagilag nem feltétlenül kifizetődő, hiszen teljes munkabért kell fizetni számára a járulékokkal együtt, ráadásul a képzések költségeit is a cégnek kell állnia. Emellett mindenképpen üzemeltetni kell egy bérszámfejtő programot is, ami szintén rátesz egy lapáttal az kiadásokra.
Vagyis a legideálisabb megoldás a bérszámfejtés kiszervezése egy szakember számára, akinek viszont csak azt az összeget kell kifizetnie, amiben előzőleg megállapodtak.
Nem mindegy, kire bízza a cége adatait
Tisztában vagyunk azzal, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy a vállalkozása bizalmas adatainkat kire bízza rá. Ezt a Helvetia Consulting Kft.- nél is szem előtt tartjuk és kiemelt figyelmet fordítunk az adatok védelmére. Emellett a csaknem két évtizednyi szakmai tapasztalatunknak hála, a kisujjunkban van a bérszámfejtéssel kapcsolatos összes feladat és tennivaló. Így válik a bérszámfejtés kiszervezése biztonságossá és hatékonnyá egyaránt. Ön pedig minden figyelmét a saját szakmájának és a vállalkozása irányításának szentelheti, ráadásul többé nem kell aggódnia egy-egy ellenőrzés során sem amiatt, hogy minden rendben van-e.
Yorumlar