Keresés
  • Helvetia Consulting Kft.

Mi tartozik a bérszámfejtő feladatkörébe?

Egy bérszámfejtő a kisebb és nagyobb vállalkozások esetében is fontos alappillérnek számít, aki nélkül nem tudna gördülékenyen folyni a munka. Hiszen azon túl, hogy ez a szakember felel a bérek kiszámításáért és munkavállalókhoz való eljuttatásáért számos más feladatköre is van. Éppen ezért érdemes minden cégvezetőnek és vállalkozónak megtalálni a számára minden szempontból ideális munkatársat, aki a bérszámfejtés minden területén otthon van.


Milyen feladatok tartoznak egy bérszámfejtő munkakörébe?


A bérszámfejtés egy igen összetett feladatkört rejt maga mögött, hiszen egy bérszámfejtő foglalkozik a kalkulációkkal, ő számítja ki és juttatja el az illetékesekhez a nettó bérüket, sőt, ő számol a járulékokkal is. Mindezeken felül nagyon lényeges, hogy az aktuális információkkal kapcsolatban mindig naprakész legyen a tudása, hiszen a szabályok bizony gyakran változnak, ezek ismeretéhez pedig szükség van ahhoz, hogy megfelelően elvégezhesse a feladatait egy ilyen szakember.


Érdemes lehet kiszervezni a feladatot!


A vállalkozások életében alapvetően kétféle megoldás létezhet. Az egyik, hogy egy teljes állású alkalmazottat vesz fel, akire bátran rábízhatja ezt a feladatot, ugyanakkor ez számos plusz kiadással jár. Hiszen egy ilyen szakembernek bére van, amihez járulék tartozik, sőt, szükség lesz egy saját könyvelő programra is, nem beszélve a szabadságolások megoldásáról. Ebből kifolyólag adott esetben remek megoldás lehet, ha egy erre szakosodott céget bíz meg a feladattal, hiszen így egy előre leegyeztetett, fix összegért cserébe maradéktalanul el lesz látva az ezzel kapcsolatos összes feladat, így mindig nyugodt lehet még akkor is, ha esetleg ellenőrzésre kerül sor.


Sőt, ebben az esetben a legtöbb dolog akár az online térben is működhet, hiszen virtuálisan is minden pontosan ugyanúgy történik mint egyébként a különböző folyamatok során. Vagyis online ugyanúgy elvégezhető a kifizetési időszakokban aktuális feladatok, rendesen megtörténik a bérek megfelelő időben való eljuttatása az alkalmazottakhoz is, de a pénzintézetekkel való kapcsolattartásnak sincs akadálya.



Amennyiben a fentebb vázolt opciók közül a kiszervezés mellett teszi le a voksát, mindenképpen érdemes olyan céget megbízni a feladattal, ahol a szakértő gárda már hosszú évek óta dolgozik a szakmában és számos referenciával rendelkeznek e téren. A Helvetia Consulting Kft. munkatársai tisztában vannak azzal, hogy egyáltalán nem mindegy az, kire bízza a vállalkozása bizalmas adatait és az ilyen precizitást igénylő feladatokat. Itt nem csupán szem előtt tartjuk, de kiemelt figyelmet is fordítunk az adatok védelmére. Emellett a majdnem húsz évnyi szakmai tapasztalatunknak hála, a kisujjunkban az ezzel kapcsolatos összes feladat és tennivaló. Vagyis ha minket választ, biztos lehet abban, hogy Önnek tulajdonosként vagy cégvezetőként kizárólag a vállalkozás fejlesztésére kell koncentrálnia és nyugodtan foglalkozhat a legfontosabb ügyekkel.

5 megtekintés0 hozzászólás